Tűnj ki a tömegből – Leghasznosabb soft skillek a digitális korban

Tűnj ki a tömegből – Leghasznosabb soft skillek a digitális korban

Tűnj ki a tömegből – Leghasznosabb soft skillek a digitális korban

Azok az idők, amikor az iskolai végzettségre és a statikus ismereteinkre támaszkodhattunk a karrierünk során, rég elmúltak. A digitalizáció átalakította a szervezetek működését, így a képesítések és a technikai készségek önmagukban nem garantálják az informatikai szakemberek sikeres karrierjét.

Kevés technikai csapat működik jól a száraz, funkcionális tudással, hiszen a soft skillek legalább annyira fontosak. Ezek azok a készségek, amelyek különbséget tesznek a jó és a gyenge teljesítmény között, és csak idővel alakulnak ki. A legutóbbi kutatásunk - a Skills Revolution 2.0 szerint, a munkáltatók egyre értékesebbnek tartják a soft skilleket és a toborzás alatt azokat a jeltölteket részesítik előnyben, akik éhesek az új tudásra és nyitottak a tanulási lehetőségekre.

42 országban 20 000 munkáltatót kérdeztünk meg azokról a készségekről, amelyeket a legfontosabbnak tartanak, és hogy miért gondolják azokat hasznosnak. Ha szeretnél kitűnni a tömegből a következő interjúdon és a karriered során, akkor ezek azok a képességek, amelyekben kiemelkedőnek kell lenned. Vessünk egy pillantást a digitális korszak hat legfontosabb készségére:

 

 1. Kommunikáció - Az egyik legfontosabb készség a jó kommunikáció - írott és verbális egyaránt. Az informatika világában ez különösen fontos, hisz segít abban, hogy jobban kommunikáld a technikai projektek üzleti értékét a kulcsfontosságú befektetőknek vagy érdekelt feleknek, segítve ezzel az együttműködésüket és a támogatásukat.

 

2. Szervezés - Napjaink gyorsan változó munka világában az időgazdálkodás és a feladatok fontossági sorrendbe helyezésének elsajátítása kulcsfontosságú a produktivitás és a határidők betartása szempontjából. Például az informatikai folyamatokban jelentős változásokat kell eszközölni annak érdekében, hogy biztosítsák a GDPR-nak való megfelelést – mivel csak néhány hét áll a cégek rendelkezésére a hatályba lépésig, ebből adódóan is a legfontosabb szervezési készségek elengedhetetlenek.

 

3. Ügyfélközpontúság - Függetlenül attól, hogy ügyfelekkel vagy a belső kollégákkal foglalkozol, a jó "ügyfélszolgálat" növeli a munkahelyed és a saját személyes márkád hírnevét. Ez a legjobb módja annak, hogy bizalmat építs ki azokkal, akikkel foglalkozol. Az informatika a céged szerves részét képezi, a különböző üzleti részlegek a Te rendszer-,folyamat- és funkcionalitás ismeretedtől függenek.

4. Problémamegoldás - A problémák megoldásának szükségessége nagyon változó és a probléma típusától függ, hiszen egyes problémák nagyobbak vagy bonyolultabbak, mint a többi. Az informatikai szakemberek azonban nap mint nap új problémákkal szembesülnek - függetlenül attól, hogy üzleti rendszerekhez, adatokhoz vagy folyamatokhoz kapcsolódik-e. A probléma beazonosítása, a megoldás keresése, majd a végrehajtása elengedhetetlen. Amikor az üzleti világ nagy része a technológiára támaszkodik, egy kisebb informatikai leállás is jelentős kárt tud okozni. A problémamegoldás alapvető fontosságú az informatika világában, különös tekintettel a növekvő számú internetes biztonsági veszélyekre és vírusvédelemre.

 

5. Együttműködés – A képesség, hogy együtt tudjunk működni a csapaton belüli egyénekkel vagy egyéb szervezeti egységekkel, illetve a külső érdekeltekkel, kulcsfontosságú. Ez nem csak a munka vagy egy projekt hatékony és sikeres elvégzésében lehet segítségedre, de általa hosszú távú sikereket érhetsz el. A munka gyorsabb lesz; a létfontosságú tudás megosztódik; több megoldási ötlet merülhet fel; és ami a legfontosabb, új kapcsolatok épülnek.

6. Vezetés - Erős vezetői képességek nem csak arról szólnak, hogy biztosítsuk azt, hogy a szervezet elérje a pénzügyi céljait. A proaktivitásró szól, az új és jobb munkamódszerek megtalálásáról. Azt is jelenti, hogy amikor kell, vegyük át az irányítást és hozzunk döntéseket - különösen akkor, ha egy cybertámadással állunk szemben. Nem csak azoknak van szüksége erős vezetői képességekre, akik a szervezet élén állnak. A munka világában bekövetkező állandó változásokhoz nélkülözhetetlen, hogy képesek legyünk fejlődni, motiválni és alkalmazkodni annak érdekében, hogy továbbra is összhangban legyünk az üzleti célokkal.

 

Végülis, ha a technikai készségek mellett soft skillekkel is fel vagy szerelve, kiemelkedő leszel a jelenlegi állásodban, és vonzó jelölt minden potenciális munkáltató számára. Érdemes megjegyezni, hogy a tanulási folyamat sosem áll meg. A hosszú távú siker kulcsa az, hogy folyamatosan fejleszd a soft skilljeidet és a technikai készségeidet is - alkalmazkodj a munkád változó igényeihez, és ezzel biztosítsd, hogy hosszútávon foglalkoztatható legyél.

Tudd meg milyen Digitális Hányados rejtőzik benned!

vissza

Manpower partnerünk mondta:

Jó a Manpower csapata, rövid idő alatt küldtek kiváló CV-ket nekünk. Boldog vagyok minden folyamattal és a munkatársakkal is.

Munkatársunk mondta:

Többször kerültem kapcsolatba a Manpower-rel, mindig maximálisan meg voltam elégedve embercentrikusságukkal, korrektségükkel. Bármikor szívesen leszek munkavállalójuk. Mindig a szerződés szerint teljesítették feladatukat, előttem jelesre vizsgáztak. Örülök, hogy munkavállalójuk lehettem.

Manpower partnerünk mondta:

Új az együttműködésünk a Manpower-rel, és a kommunikáció is könnyen megy a csapattal.

Experis partnerünk mondta:

Megbízható, segítőkész partner, aki mindent megtesz az ügyfelekért.

Munkatársunk mondta:

Egyszerű a kapcsolattartás,minden problémánál segítőkész munkatárssal találkoztam.